Så går det till

Så här går det till

Har ni prylar hemma som ni vill bli av med men ni har inte tid att göra jobbet själva? Det är då som RensaPrylarna.Nu kommer in i bilden!


Gör så här:


1. Kontakta oss med epost: info@rensaprylarna.nu eller ring: 0724-500 100


2. Vi kommer hem till er och tittar på era prylar. (Om ni inte vill ha hembesök går det bra att köra över prylarna till oss. Vi finns i Åkersberga.)


3. Normalt gör vi bara hembesök i Stockholmsområdet.


4. Tillsammans går vi igenom vad som ska säljas på Tradera.


5. Vi skriver gemensamt på ett kontrakt, med vilka prylar RensaPrylarna.Nu ska sälja på Tradera, i form av auktioner.


6. RensaPrylarna.Nu tar med sig prylarna och gör allt jobb, vilket innebär: sortering, kategorisering, fotografering, auktionsupplägg med beskrivning av varan, auktionsbevakning, all kontakt med Tradera och auktionsvinnare, mottagning av försäljningsvinst samt utskick av varorna.


7. Era prylar läggs upp på Tradera så fort som möjligt, vanligtvis inom en månad. Auktionerna ligger uppe på Tradera i ca 2 veckor.


8. När allt är klart och köparna har betalat, så skickar vi minst hälften av vinsten till er. Normalt ca 2 veckor efter auktionsslut. Ni får också en redovisning av försäljningen.



Vinstfördelning


20 % av försäljningspriset går till Tradera, och till statskassan i form av moms. Vinsten på 80 % fördelas lika mellan kunden (er) och RensaPrylarna.Nu.


(Om ni har extra dyra prylar kan vi diskutera arvodet till RensaPrylarna.Nu.)


Varor som mot förmodan inte får några bud på Tradera skänker vi bort till Kyrkans Second Hand i Täby eller motsvarande välgörenhetsorganisation. (Om ni istället vill ha tillbaka de osålda prylarna så går det givetvis bra att hämta dom.)


Vi har tyvärr inte möjlighet att lämna tillbaka osålda varor. Men det troliga är, tack vare vår bedömningsförmåga och erfarenhet, att det inte ska bli några osålda varor!